Priče o učenju

Prezentacija

PRIČE O UČENJU – dokumentiranje i vrednovanje sposobnosti učenja djece u predškolskoj dobi

Unita Precetti

PPO Zvonimir Cviić

„Learning stories“ ili „Priče o učenju“, specifičan je način dokumentiranja procesa učenja u predškolskoj dobi. Dio su novozelandskog Whakiri kurikuluma i slijede osnovna područja  razvoja djece: dobrobit, pripadnost, doprinos, izražavanje i stvaralaštvo, istraživanje.
Priče o učenju su proizašle kao dio istraživanja koje je provedeno u pet predškolskih ustanova u Novom Zelandu. Odgajatelji iz dječjih vrtića su samostalno došli do zadovoljavajućeg oblika vrednovanja kojemu je fokus na procesu učenja ili stvaranju znanja kod djece.

    Karakterizira ih narativni oblik, radi se o strukturiranim opažanjima narativnog oblika u stvarnom, svakodnevnom vrtićkom kontekstu s ciljem dobivanja slijeda kvalitativnih slika ili situacija u kojima se nalaze djeca pokazujući jedno ili više od pet područja dispozicija učenja. Sklonost za učenjem manifestira se putem nekoliko razina ili ponašanja koje definiraju jačinu interesa prema određenom području ili objektu. To su :  zainteresiranost, uključenost, prihvaćanje izazova i ustrajnost, izražavanje stajališta i preuzimanje odgovornosti.
    Na prezentaciji na kojoj je sudjelovao veliki broj odgajatelja, prikazani su  različiti formati priča o učenju s primjerima iz vlastite prakse  omogućujući na taj način još jedan dobar oblik  vrednovanja i praćenja djece poput portfolija ili razvojnih mapa koji može poslužiti u odgojno obrazovnom radu odgajatelja.
Kontakt: u.precetti@gmail.com