Profesionalni identitet

Prezentacija

PROFESIONALNI IDENTITET ODGOJITELJA IZ PERSPEKTIVE
RODITELJA, STUDENATA I ODGOJITELJA

Nela Dundović

PPO ĐURĐICE

Moderator: Ivana Sošić – Antunović

Prikazani su rezultati istraživanja Profesionalni identitet odgojitelja iz perspektive roditelja, studenata i odgojitelja, autorica Nele Dundović, mag. praesc. educ., odgojitelj mentor u Dječjem vrtiću Rijeka, Adele Karlovčan, ravnatelj Dječjeg vrtića "Orepčići" i Ane Dundović, mag. paed. Cilj istraživanja bio je ispitati percepciju profesionalnog identiteta odgojitelja iz perspektive odgojitelja, roditelja i studenata (budućih odgojitelja). Uzorak od 529 ispitanika činili su studenti preddiplomskog studija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Učiteljskog fakulteta u Rijeci, odgojitelji zaposleni u navedenim ustanovama te oba roditelja djece polaznika navedenih vrtića.
 

Rezultati istraživanja daju uvid u to kako roditelji vide profesiju odgojitelja te što je roditeljima važno u odgojiteljevom radu s djecom. Istraživanje također daje zanimljive informacije i o tome kako svoju profesiju vide sami odgojitelji, što je kod sudionika potaknulo živu raspravu o ovoj važnoj temi veznoj uz profesionalni i osobni razvoj.Posebno su diskusiju potaknule nađene razlike u percepcije profesionalne uloge odgojitelja – iz perspektive studenata, roditelja, odnosno samih odgojitelja. Neke od razlika odnose se na: misiju odgojiteljskog poziva; temeljne kompetencije ove struke; očekivano ponašanje u radu; te prepoznavanje odgojitelja kao profesionalaca. Poticaj za buduće dodatno istraživanje i raspravu otvorila su pitanja traženja prave mjere između formalne i neformalne komunikacije na razini odgojitelj-roditelj, te pitanje odgojiteljevih stavova i uvjerenja (odnosno u kojoj mjeri ih prenosi djeci te što je u tom smislu profesionalno ponašanje).
Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao smjernice za podizanje kvalitete suradnje odgojitelja i roditelja, a također i kao poticaj za djelovanje odgojitelja u podizanju vlastite i javne svijesti o identitetu i važnosti svoga poziva.
    Evaluacija skupa pokazuje da je istraživanje relevantno za odgojitelje jer je proizašlo iz neposredne prakse. Odgojitelji ostvaruju svoju misiju uz veliki trud i angažiranje te mnoštvo prepreka na koje pri tome nailaze. Kako je rekla jedna sudionica " Previše volje, premalo vremena". Najviše sudionika je navelo uvjete rada kao problem na koji nailaze pri ostvarivanju svoje misije.