Glazba kao poticaj
Prezentacija
GLAZBA KAO POTICAJ ZA CJELOVITI RAZVOJ DJETETA PREMA MONTESSORI PEDAGOGIJI
Kristina Badurina, Iva Tucić, odgojitelji
DJEČJI VRTIĆ SUŠAK, PPO MORČIĆ
Glazba je veoma važna za razvoj svakog djeteta budući da predstavlja glazbeni jezik djece, odnosno, njihov način komuniciranja. Glazbeni je jezik djece usko povezan s njihovim glazbenim stvaralaštvom te obuhvaća spontane aktivnosti pjevanja, pljeskanja kao i kreiranje različitih zvukova instrumentima. Time se djeci omogućuje izražavanje različitih doživljaja i emocija kroz istovremeno kombiniranje različitih elemenata glazbe – tempa, ritma, dinamike. Iz tog je razloga od izuzetne važnosti osigurati poticajno glazbeno okruženje koje djeci osigurava istraživanje i izražavanje različitim zvukovima, instrumentima kroz različite poticaje i aktivnosti.
Nositeljice su ove prezentacije kontinuiranim praćenjem interesa djece dublje pobudile njihov interes za glazbu na način da su integrirale različite vrste aktivnosti i područja razvoja djeteta te u skladu s tim osmislile, izradile i osigurale različite poticaje i materijale za aktivno učenje. Takvo je poticajno okruženje obuhvaćalo formiranje glazbenog centra koji sadrži različite prave instrumente, instrumente izrađene od strane djece, različite vrste skladbi, notne zapise, ploču za komponiranje, kartice različitih uloga unutar orkestra za simboličku igru do raznovrsnih igara s pravilima, umetaljki, vježba samostalnosti (dinamika, trajanje zapisa, predpisalačke vježbe,..) koje se temelje na Montessori pedagogiji. Načelo ove pedagogije - “Pomozi mi da to učinim sam” – ističe individualni pristup kojim se potiče djetetova samostalnost u pripremljenom okruženju što je bilo polazište pri osmišljavanju različitih vježbi i poticaja.
Broj prijavljenih sudionika bio je preko predviđenog broja, a u konačnici se odazvalo 30 odgajatelja. Kroz prezentaciju, sudionici su imali mogućnost vidjeti sve provedene aktivnosti, kao i mogućnost pogledati sve poticaje i materijale budući da su bili izloženi tijekom izlaganja. Uvidom u evaluacijske listiće i na temelju iskaza u diskusiji nakon izlaganja, izraženo je zadovoljstvo viđenim, a posebno se istaknulo bogatstvo raznovrsnih materijala i poticaja, kao i fleksibilan, integriran pristup u osmišljavanju istih.