Kako smo izradili interaktivnu slikovnicu

Prezentacija

KAKO SMO IZRADILI INTERAKTIVNU SLIKOVNICU

Irena Briški, odgojitelj-rehabilitator

 

Cilj je prezentacije bio upoznati  sudionike s konceptom interaktivne slikovnice, njenim vrstama, načinom izrade i mogućnostima primjene u svakodnevnom odgojno-obrazovnom procesu. Brojne su zadaće i odgojno-obrazovni ciljevi pri čijim ostvarenjem interaktivna slikovnica ima svoju višestruku uporabu. Naročito su naglašeni: spoznajni razvoj, razvoj fine motorike, emocionalni razvoj, poticanje razvoja slike o sebi i slike svijeta oko sebe, prostorni odnosi. Također je važna i spoznaja djeteta kako njegovo djelovanje doprinosi promjenama u okruženju. Interaktivne slikovnice djecu vrlo često povezuju i potiču na suradničke odnose, a nije rijetko da djeca kombiniraju sadržaje različitih slikovnica.

Diskusija koja se otvorila nakon prezentacije je ukazala  da se većina odgojitelja do sada nije susrela s ovakvom vrstom slikovnice te su grupnim radom imali priliku proučiti nekoliko primjeraka interaktivnih slikovnica, spoznati načine njihovog nastanka te utvrditi koje ciljeve i odgojno-obrazovne zadaće je moguće njima poticati i ostvarivati.

Prezentirane su slikovnice: „Priča o otpadu“, „Pale sam na svijetu“, „Oblici i boje“. Prikazani su praktični koraci izrade slikovnica: odabir teme, formata, broja stranica, odabir  materijala i elemenata, odabir načina izrade (šivanje, lijepljenje), od stvaranja nacrta svake stranice do stvaranja konačnog oblika.

Na prezentaciji je bilo prisutno četrnaest odgojiteljica, a evaluacija je pokazala iznimno zadovoljstvo temom i načinom prezentacije uz komentare kako je radionica sudionike  kreativno i praktično nadahnula i kako će se okušati u izradi sličnih slikovnica.