Povedajmo po čakavski
Prezentacija
POVEDAJMO PO ČAKAVSKI – 2. CIKLUS
Biljana Francišković, odgojitelj savjetnik i Suzana Srića, odgojitelj mentor
DJEČJI VRTIĆ SUŠAK, PPO GALEB
Na navedenoj je radionici bilo prisutno 18 odgojiteljica iz Dječjih vrtića Rijeka, More i Sušak. Prezentirane su aktivnosti provedene u kontekstu cjelogodišnjeg ciklusa radionica radne skupine odgojiteljica „Povedajmo po čakavski“ koje dolaze iz DV Rijeka, More i Sušak. Cilj ove radne skupine bio je njegovanje čakavskog dijalekta u odgojno–obrazovnom radu, razmjena literature te obilježavanje mjeseca čakavskog dijalekta od 21. veljače do 17. ožujka 2019. godine u okviru Mjeseca materinjeg jezika.
Sudionice radionice su imale priliku vidjeti izrađene didaktičke poticaje te igre i aktivnosti djece u skupinama, a sve u cilju svakodnevnog prakticiranja čakavskog dijalekta. Odgojiteljice su upoznate s aktivnostima i događajima u riječkim vrtićima vezanih uz karneval i dolazak Svetog Nikole. Također su dobile uvid u rezultate istraživanja studentice Martine Paro na temu „Okomita višejezičnost i primjena čakavskog dijalekta u radu s djecom“ na području Lovrana, Opatije, Ičića i Rijeke.
Sudionicima je prikazano čakavsko druženje djece, roditelja, nonića i nonica uz prigodan program u podcentru Pčelice. Tom prigodom nazočni su upoznati s projektima koji se u tom vrtiću provode u cilju njegovanja tradicije, običaja i čakavskog dijalekta. Najpoznatiji su: Juraj Julije Klović, Mlikarica i Cipelice i postolići.
Na radionici su prikazane fotografije tradicionalnih karnevalskih recepata pisanih na čakavskom dijalektu te pročitani stihovi na čakavskom dijalektu, a rezultat su sakupljanja i razmjene među odgojiteljicama ove radne skupine.
Radionica je završila razgledavanjem izložbe izrađenih didaktičkih igara čiji su autori djeca i odgojiteljice iz različitih vrtića grada Rijeke.
Obrađeni evaluacijski listići pokazuju veliko oduševljenje radionicom prisutnih odgojiteljica koje visokom ocjenom ocjenjuju pripremljenost sadržaja i stjecanje novih znanja. Procjenjuju da je pripremljenost predavača bila na visokom nivo te da navedena tema potiče odgojitelje na daljnju suradnju.