Projekti

 

 

 

 

Obilježeni Erasmus dani

 

Događaj povodom Erasmus dana „Psst! U knjižnici smo“ održao se 14. listopada 2022. godine u Dječjoj kući od 13:00 do 16:00 sati.

Prigodnim stručnim skupom pod nazivom „Psst! U knjižnici smo“, u suradnji Dječjeg vrtića Rijeka s Agencijom za odgoj i obrazovanje, predstavili su se projekti Rijeke i okolice.

Projekte su prezentirali DV Rijeka, DV More, OŠ Podmurvice, OŠ dr. Branimira Markovića, Ravna Gora, OŠ Bakar, OŠ Ivana Gorana Kovačića, Vrbovsko, PD Tuhobić. Na skupu su sudionici tragali za odgovorima u posebnoj živoj knjižnici. U knjižnici su sve knjige govorile i sve knjige su imale iskustva u Erasmus+ projektima u kojem sudjeluju djeca predškolske i školske dobi.

Dječji vrtić Rijeka je prezentirao projekt Zeleni odgojitelji za zelenu djecu. Osim ove aktivnosti, u vrtiću su se provodile razne druge aktivnosti kojima su se obilježili Dani Erasmusa koji ove godine slavi 35. rođendan – sadile su se biljke, izrađivali posteri i mnoge druge aktivnosti s djecom.

Više o prezentiranim projektima:

https://read.bookcreator.com/lYhVBZraBIP4EIIw33Qnxs2oGf62/yN-wgZl1S-WQ9agl_P_smw

#Erasmusdays

 

Fotografija 1

Fotografija 2

Fotografija 3

Fotografija 4

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

U okviru Erasmus akreditacije, odgojiteljice Snježana Horvat i Ena Škaljo iz CPO-a Potok boravile su u Talasu, Kayseri, Turska, u Dječjem vrtiću “Nesrin Boysan Anaokulu“, u periodu od 29.5.2022. do 3.6.2022. Zadatak job shadowing prakse u partnerskom vrtiću bio je omogućiti odgojiteljima da provedu pet dana u partnerskom vrtiću koji provodi projekte vezane uz ekologiju i boravak na vanjskome prostoru.

Tijekom boravka odgojiteljice su stekle uvid u metode i načine odgojno-obrazovnog rada, u radno i materijalno okruženje, načine planiranja i suradnju s roditeljima i lokalnom zajednicom.

Implementacija stečenog znanja omogućit će uvođenje novih metoda rada i unaprjeđivanje kvalitete prakse na svim razinama. U odnosu na neposredni rad s djecom oblikovat će se poticajno okruženje za učenje djece u vrtiću te implementirati različite aktivnosti prema potrebama djece.

Uz razmjenu iskustava i znanja svakodnevno smo s našim domaćinima provodili vrijeme upoznajući kulturne i prirodne znamenitosti kraja.

Posjetile su se izložbe, muzeji te se prisustvovalo radionicama izrade predmeta od keramike na kolu, bojanja keramičkih podloga, kaligrafije i glume.

Fotografija 1

Fotografija 2

Fotografija 3

Fotografija 4

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Gostovanje pozvanog stručnjaka

Dječji vrtić Rijeka nositelj je Erasmus+ akreditacije. Kao dio akreditacije imali smo mogućnost pozvati vanjskog stručnjaka, a koje gostovanje je sufinancirano sredstvima EU. Prva gošća koja nam je došla prenijeti svoje znanje bila je Nataša Vrapčević. Nataša je Erasmus+ i Etwinning ambasador, Teach SDGs ambasador, EU Climate Pact ambasador, National Geographic certificirani edukator. Tri dana je vodila edukacije kojima su djelatnici Dječjeg vrtića Rijeka osnaženi u STEM područjima, upoznali su se s Bee botima i poigrali se njima, naučili o metodama Nacionalne Geografije, EU paktu i ekološkim temama te isprobali neke web 2.0 alate koje mogu koristiti u svom radu.

Edukacija nam je otvorila vrata novim znanjima i ohrabrila nas u njihovom korištenju.

Sudionici su rekli:

„Jako poticajno iskustvo. Prisjetili smo se kako u svakodnevnom radu s djecom ima puno primjera iz STEM područja. Na nama je prepoznati interes, pustiti djecu da istražuju i sve dokumentirati.“

„Odlična radionica. Dugo nisam sudjelovala na tako bogatom, kreativnom i inspirativnom predavanju!“

„Jako zanimljivo predavanje na kojem sam se podsjetila onoga što smo učili na faksu. Također sam se podsjetila kako je znanost svuda oko nas i kako djeci na jednostavan način možemo približiti znanost i zainteresirati ih za nju."

Fotografija 1

Fotografija 2

Fotografija 3

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Mobilnost u Litvi

Krajem studenog 2021. godine odgojiteljice Snježana Horvat, Ena Škaljo i pedagoginja Eliana Čavrak Tomac sudjelovale su na LTT mobilnosti u Litvi. Mobilnost je planirana u sklopu Erasmus+  KA2 projekta "Bez umjetnosti nema inovacija". U projektu sudjeluju Turska, Litva, Latvija, Srbija, Bugarska i Hrvatska, a cilj je razvoj STEM kompetencija u umjetničkim i kreativnim aktivnostima. U Vilniusu su polaznice mobilnosti posjetile predškolsku i osnovnoškolsku ustanovu "Vitlio Licejus", gdje su promatrale odgojno-obrazovni rad i učile iz najboljih primjera dobre prakse. Svaka zemlja je dobila priliku prezentirati svoj pristup i odgojno-obrazovna rješenja u radu s djecom na temu "Umjetnost i STEM".
Fotografije možete pogledati
ovdje i ovdje.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

DJEČJI VRTIĆ RIJEKA U PROGRAMU ERASMUS+

"Daj 5 za europski let"

Dječji vrtić Rijeka će u iduće dvije godine, 2022. - 2024., biti sudionikom međunarodnog projekta pod nazivom „Daj 5 za europski let“ u okviru programa Erasmus+. Projekt je pokrenut u suradnji s vrtićem Hrastnik iz Slovenije, koji je i koordinator projekta.

Vrijednost cjelokupnog projekta je 60.000,00 eura, a Dječjem vrtiću Rijeka će za njegovu provedbu biti na raspolaganju 20.950,00 eura.

Jedan od prioriteta Erasmus+ programa je stvoriti jednake mogućnosti za sve. Svaka osoba ima pravo na kvalitetno i uključivo obrazovanje, osposobljavanje i cjeloživotno učenje, kako bi održala i stekla vještine s pomoću kojih može u potpunosti sudjelovati u društvu i tržištu rada.

Naziv projekta je HIGH5 for a European flight – Happy, Inclusive, Grateful and Healthy are active citizens of Europe (Daj 5 za europski let – sretni, uključivi, zahvalni i zdravi su aktivni građani Europe). Radom na projektu želimo razvijati nove metode i jačati kompetencije svih uključenih sudionika – djece, odgojno-obrazovnih djelatnika, roditelja, vanjskih suradnika i društva. U projekt će prvenstveno biti uključene skupine s Posebnim programom namijenjenim djeci s teškoćama (motorička oštećenja i teškoće iz spektra autizma) i redovite vrtićke skupine s podrškom edukacijskog rehabilitatora, djeca i svi djelatnici usko povezani s Programom.

U oba vrtića detektirana je potreba za novim znanjima u radu s djecom s manjim mogućnostima kojima su potrebni drugačiji pristupi za postizanje istih ciljeva, dodatna nastavna pomagala, potrebno ih je dodatno osnažiti u područjima aktivnog sudjelovanja. Analiza zadovoljstva među djelatnicima vrtića pokazala je da zaposlenici koji su sretni na svom radnom mjestu, osjećaju povjerenje i poštovanje, sposobni su podijeliti svoje znanje i vještine, prvenstveno među djecom, a posebno među djecom s manje mogućnosti.

U obje organizacije identificirana su jaka područja koja predstavljaju osnovu za razmjenu dobrih praksi između dva partnera: visoka predanost zaposlenika radu na međunarodnim projektima; visoka motiviranost zaposlenika za stjecanje ključnih kompetencija za zadovoljstvo na radnom mjestu za kvalitetniji obrazovni sustav i aktivnije sudjelovanje na svim razinama; velik broj uključene djece s manje mogućnosti u oba vrtića (pripadnici različitih manjina; djeca s različitim poteškoćama) i visok stupanj percepcije važnosti daljnjeg jačanja djece s manje mogućnosti za njihovo veće aktivno sudjelovanje.

Razmjena dobrih pedagoških praksi između dva partnera pokazat će razlike između partnera i zajedničke točke na kojima ćemo suradnički razvijati nove kompetencije odgajatelja i (posljedično) djece.

Na temelju toga smo osmislili ciljeve koje želimo postići provedbom projekta: osnažiti djecu s manjim mogućnostima (djeca s posebnim potrebama, djeca slabijeg socijalnog porijekla, imigranti...) za veće aktivno sudjelovanje u svakodnevnom životu u vrtiću, lokalnoj sredini i EU te opremiti odgajatelje znanjima i kompetencijama za stvaranje dovoljno poticajnog i aktivnog okruženja koje bi im omogućilo veće sudjelovanje. Želimo da i djeca s manje mogućnosti mogu stvarati, živjeti i raditi u inkluzivnom okruženju.

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

DJEČJI VRTIĆ RIJEKA U PROGRAMU ERASMUS+

"Zeleni odgojitelji za zelenu djecu"

Dječji vrtić Rijeka će u periodu 2022.-2024. biti sudionikom međunarodnog projekta pod nazivom „Zeleni odgojitelji za zelenu djecu (Green teachers for green kids)“, u okviru programa Erasmus+. Projekt je pokrenut u suradnji s ustanovama iz nekoliko europskih država – Unye Anafarta Ilkokulu iz Turske, Association Hexagonale de l'Innovation Sociale et de l'Education iz Francuske, Escola Ignasi Melé i Farré, Tossa de Mar, Girona, Španjolska, Kauno menu darzelis "Etiudas" iz Litve, Tallinna Arbu Lasteaed iz Estonije. Pokretač i nositelj projekta je vrtić Butaland Flemingsberg iz Švedske.

Vrijednost cjelokupnog projekta je 176.465,00 eura, a Dječji vrtić Rijeka je za njegovu provedbu dobio potporu od 23.379,00 eura.

Jedan od prioriteta Erasmus+ programa je briga za okoliš, podizanje ekološke svijesti i pozitivan utjecaj na klimatske promjene.

Postoji potreba za poduzimanjem globalnih akcija za pozitivan utjecaj na klimatske i ekološke probleme i jačanje ekološke svijesti. Smatramo da je obrazovanje za jačanje ekoloških kompetencija u ranoj dobi od velike važnosti. Projekt Green Teachers for Green Kids (Zeleni odgojitelji za zelenu djecu) je nastao iz potrebe za podizanjem ekološke svijesti kod odgojitelja i djece. Problemi s okolišem uzrokuju mnoge druge probleme poput klimatskih promjena i neupotrebljivih vodnih resursa i uočava se važnost odgoja pojedinaca koji svjesno čuvaju okoliš, sprječavaju onečišćenje okoliša i shvaćaju ozbiljnost problema.

U tom kontekstu neprocjenjivu važnost dobiva odgoj pojedinaca koji će shvatiti i razumjeti ozbiljnost problema, svjesno čuvati okoliš i sprečavati njegovo onečišćenje. Educiranjem pojedinaca i dobivanjem podrške roditelja mogu se potaknuti drugačiji pristupi i mogu nastati nova alternativna zelena rješenja u procesima osviještenog stava i razumijevanja odnosa društvenih I tehnoloških promjena i prirodnog okružja.

Intencija je da se radom na projektu razvijaju takvi pristupi i metode odgojno-obrazovnog rada koje će se oslanjati na  kompetencije 21. stoljeća, kao što su kritičko mišljenje i vještine rješavanja problema, komunikacije i suradnje. Stvarni problemi i mogućnost sudjelovanja u njihovu rješavanju za djecu predstavljaju izazov, bude njihovu znatiželju, potiču na razmišljanje i razvoj vlastitih teorija te predstavljaju osnovu ekološkog odgoja i razvoja ekološke osjetljivosti.

Nazivi tema na kojima će biti fokus su: Ekološka svjesnost započinje u obitelji; Čist okoliš – recikliranje; Pokrov prirode, tla i našeg vrta; Čist zrak – čista voda.

Suradnjom partnerskih ustanova iz sedam europskih zemalja pokušat će se pronalaziti rješenja za probleme okoliša sukladno načelu „misli globalno, djeluj lokalno“, u cilju zaštite okoliša, održivog razvoja i ublažavanja klimatskih promjena.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  

 

ERASMUS+: ključna aktivnost 2 (KA2) PROJEKT ŠKOLSKOG PARTNERSTVA „Bez umjetnosti nema inovacija“

Dječji vrtić Rijeka će dvije pedagoške godine (2020.- 2021. i 2021.-2022.) biti među sudionicima međunarodnog projekta “Bez umjetnosti nema inovacija” koji se organizira u sklopu programa Erasmus+. Kako bi se projekt proveo, Agencija za mobilnost i programe u EU izdvojila je financijsku potporu od 20 970,00 eura.

Cilj projekta je, osim osnaživanja svih uključenih u provedbu (djece, odgojitelja, stručnih suradnika i roditelja) povezati znanstvenu pismenost i umjetnost koristeći kreativnost i inovativnost. Projektom se želi odgajateljima omogućiti stjecanje novih vještina te korištenje spoznaja dobivenih sudjelovanjem u mobilnostima koje se također organiziraju u okviru ovog projekta. Djeci projekt omogućava jačanje kompetencija u istraživanju, inovacijama, postavljanju pitanja te razvoj vještina rješavanja problema.

U projektu se isprepliću umjetnička područja sa znanstvenim. Tema temelji na više područja: STEM, priroda, recikliranje, matematika, biomimika i oblikovanje materijala a prioritet će imati aktivnosti koje potiču na istraživanje, proizvodnju i inovacije, ukazuju na važnost očuvanja prirode, recikliranja, biomimike i matematike u umjetničkim aktivnostima. Mjesto razmjene dobre prakse, komunikacije i suradnje je etwinning platforma.

Mobilnosti odgajatelja sudionika projekta odvit će se u Turskoj, Litvi, Latviji, Srbiji i Bugarskoj a pokretač i nositelj projekta je vrtić Nesrin Boysan Anaokulu iz Turske. Iz dječjeg vrtića Rijeka uključeni su podcentar Krnjevo, Podmurvice, Zvonimir Cviić, Mavrica i Rastočine.

Nakon provedenih mobilnosti odgojitelji će osim implementacije rezultata u redovan rad, svoje spoznaje i primjere dobre prakse podijeliti s roditeljima te ostalim odgojiteljima i stručnim timovima.

Projekt će se evaluirati prije i nakon završetka mobilnosti.

Više informacija o projektu može se pratiti na stranicama projekta:

http://innovationforkids.com/

 

MOBILNOST U LATVIJI

MOBILNOST U HRVATSKOJ (Dječji vrtić Rijeka je domaćin)

MOBILSNOST U LITVI

MOBILNOST U SRBIJI

MOBILNOST U BUGARSKOJ

MOBILNOST U TURSKOJ

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ERASMUS+ KA1 PROJEKT „ZAJEDNO U RAZLIČITOSTI“

 

Dječji vrtić Rijeka u 2020. godini započeo je s realizacijom projekta „Zajedno u različitosti“ financiranim od strane Agencije za mobilnost i programe EU Erasmus+. Jedan od važnijih ciljeva ovog projekta je osigurati cjeloživotno učenje i kontinuirani profesionalni razvoj stručnih djelatnika te razvijati organizaciju koja uči i unaprjeđuje postojeću praksu.

Projektom želimo utjecati na razvoj i unaprjeđenje osobnih i profesionalnih kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika, osiguravanje dobrobiti za djecu s poteškoćama u jezičnoj i kulturalnoj uključenosti u sociokulturno okruženje te stvaranje inkluzivne okoline.

Tijekom realizacije projekta planiraju se mobilnosti projektnog tima Dječjeg vrtića Rijeka kojeg čine ravnateljica, odgojitelji i stručni suradnici. Projekt obuhvaća 6 mobilnosti u Italiji, Grčkoj, Španjolskoj i Malti, a djelatnici će sudjelovati u strukturiranim tečajevima i upoznavanjima s europskim predškolskim praksama po modelu job shadowing u partnerskoj ustanovi. Tečajevi koje smo odabrali su:

  1. EFIKASNA KOMUNIKACIJA I JAVNO GOVORNIŠTVO ZA NASTAVNIČKO OSOBLJE
  2. NAJBOLJE ZA ODGOJITELJE: Reggio pristup, Montessori metoda, edukacija na otvorenom i još mnogo toga
  3. SUOČAVANJE S RAZNOLIKOŠĆU: Inkluzivne obrazovne strategije za učenike s manje mogućnosti
  4. OBRAZOVNI MENADŽMENT I VODSTVO ŠKOLE
  5. UMJETNOST KAO TERAPIJA: Samoizražavanje i posebne potrebe u likovnom obrazovanju
  6. PRAĆENJE RADA U VRTIĆU „Giovanni Falcone“

Vjerujemo da ćemo ovim projektom stjecati nova znanja i vještine, razvijati se na osobnom i profesionalnom planu te doprinijeti daljnjem povezivanju našeg vrtića na međunarodnoj razini. Veselimo se novim iskustvima!

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Zeleni val - Rijeka europska prijestolnica kulture 2020.

 

  

 

 

 

 

Naziv projekta: SENZO(RI)- Senzorni vrt Dječjeg vrtića Krnjevo

Planirani početak:10 mj. 2020.-2.mj.2021.

Kratak sažetak projekta

Projekt Senzo(RI) dio je civilne inicijative kojeg je odobrilo i izabralo za financiranje Vijeće građana u sklopu natječaja Zeleni val - Rijeka europska prijestolnica kulture 2020. Cilj projekta je unaprijediti uvjete na vanjskom prostoru za kvalitetan odgojno-obrazovni rad s djecom uređenjem sigurnog i sadržajnog prostora za boravak generacija djece s posebnim naglaskom na senzornu integraciju te očuvanje okoliša i prirode. Voditeljica projekta je Sandra Turina Miočić, odgojno-obrazovna djelatnica Dječjeg vrtića Krnjevo, a ukupna vrijednost projekta je 30,321.00 kuna. Projekt će se provoditi u nekoliko faza tijekom 2020. i 2021. godine.

Ususret samom početku realizacije projekta prethodila je  volonterska  akcija čišćenja okoliša. Financijsku podršku akciji dao je Mjesni odbor  Sveti Nikola i Dječji vrtić Krnjevo kroz volonterski doprinos zajednici: usluge čiščenja, odvoza otpada, osiguranje obroka za volontere te pripreme tla za daljnje radove. U akciji je sudjelovalo 50 volontera: roditelja i odgajatelja dječjeg vrtića te djelatnika Čistoće.

Projekt Senzo(Ri) obuhvaća  pripremu i uređenje nekoliko dvorišnih zona: miomirisni vrt i pješčanik sastavnice su prve zone senzornog vrta, druga dvorišna zona bit će obogaćena klackalicom, još jednim pješčanikom te igrama s vodom i muzičkim zidom. Obojat će se zidovi dvorišta, cjelokupna ograda i postojeće sprave, a planirana je i nabavka klupica i stolova za dvorište. Doprinos u organizaciji, realizaciji i dobrovoljnom radu dat će odgajatelji i roditelji dječjeg vrtića, lokalna zajednica i donatori koji će osigurati dio građevinskog materijala i drugih potrebnih usluga. Po završetku uređenja vanjskog prostora svi volonteri dobit će poklone koje će izraditi djeca. Daljnja briga o miomirisnom vrtu bit će prepuštena djeci i odgajateljima odgojno-obrazovnih skupina, na način da će se redovito brinuti o biljkama u vrtu i istodobno učiti djecu o vrtlarenju.

Dosadašnjim provedenim radnim akcijam izrađene su visoke gredice za vrt, nabavljene sadnice i zemlja te je posađen miomirisni vrt. Nadalje, pobojane su sve postojeće sprave u vrtiću, pobojan i oslikan muzički zid, nabavljena je nova klackalica te je pribavljen pijesak za pješčanik. Preostaje nam izraditi muzički zid i zid s igrama za vodu, oslikati betonske površine vrtića te još jedan pješčanik za djecu dovesti u funkciju. Završetak projekta planiran je u 2.mjesecu 2021. godine kada ćemo upriličiti svečanost i darovati naše vrijedne donatore i volontere.

Fotogalerija: 

https://www.rivrtici.hr/news/senzori-senzorni-vrt-u-ppo-u-krnjevo

https://www.rivrtici.hr/news/senzori-nastavak-radnih-akcija-u-senzornom-...

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Erasmus+

 
Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport za razdoblje od 2014. do 2020. godine. 

Erasmus+ usmjeren je jačanju znanja i vještina te zapošljivosti europskih građana kao i unaprjeđivanju obrazovanja, osposobljavanja te rada u području mladih i sporta. Posebno je usmjeren povezivanju obrazovanja, osposobljavanja i sektora mladih s poslovnim sektorom te je otvoren za njihove zajedničke projekte.

Dječji vrtić Rijeka je već dvije pedagoške godine, 2017-2018. i 2018-2019., sudionik međunarodnog projekta pod nazivom „Umjetničko izražavanje i humanističke vrijednosti“ u okviru programa Erasmus . Projekt je pokrenut u suradnji s ustanovama iz nekoliko europskih država – Belgijom, Italijom, Francuskom i Španjolskom. Pokretač i nositelj projekta je Institut Saint Joseph iz Belgije, Libramont. Sudionici iz ostalih zemalja su škole koje u svom sastavu imaju programe za djecu predškolske dobi. Iz Italije je u projekt uključena škola Giovanni Falcone iz grada San Giovanni la Punta, iz Francuske škola Les Platanes iz grada Saint Selve te iz Španjolske škola Nuestra Señora de la Consolacion iz grada Benicarló. 

Dječji vrtić Rijeka sudjeluje u projektu s dvadeset sudionika, iako se neizravno uključio i mnogo veći broj sudionika. Što se tiče broja djece, projektom je obuhvaćeno njih otprilike 350. Ciljana skupina sudionika su djeca u dobi od 3 do 12 godina, njihovi odgojitelji i roditelji.

Projekt „Umjetničko izražavanje i humanističke vrijednosti“ usmjeren je na komuniciranje putem umjetnosti uz uvažavanje humanističkih vrijednosti. Kao ishod projekta predviđa se mogućnost komuniciranja različitim oblicima umjetničkog izražavanja koji su svima dostupni i prepoznatljivi. Prioritet imaju one aktivnosti koje promoviraju uključenost djece, različitost, jednakost i nediskriminaciju. Aktivnosti integrirane u rad s djecom koje su obuhvaćene projektom su: „slikanjem do pomaganja, kreativnosti, zadovoljstva“; „keramikom do poštovanja, suradnje i održivosti“; „glazbom do snova i kulturne različitosti“; „papirom do uvažavanja, ambicije“; „glumom do altruizma, osjećajnosti i zajedništva“; „mobilima (origami) do održivosti i različitosti“. Prezentacija radova i aktivnosti nastalih projektom provoditi će se u svim ustanovama koje su sudionici projekta kao i široj lokalnoj zajednici, a planom su također predviđene aktivnosti evaluacije i testiranja koje će se provoditi prilikom mobilnosti. Mobilnosti sudionika projekta su se ostvarivale prema sljedećem rasporedu: u Belgiji u studenom 2017, u Italiji u ožujku 2018., u Francuskoj u listopadu 2018., a posljednji susret održan je u Španjolskoj u svibnju 2019. godine. Od 13.do 18. svibnja 2019. šest odgojiteljica Dječjeg vrtića Rijeka (Vanessa Šćulac, Snježana Horvat, Ena Škaljo, Iris Sergo, Sandra Repeša i Tea Boštjančić) sudjelovalo je u mobilnosti u školskoj ustanovi u Španjolskoj. Odredište je bio grad Benicarlo. Odgojiteljice su odigrale lutkarsku predstavu “Trsatski zmaj ˝, a cilj mobilnosti bio je glumom potaknuti altruizam, osjećajnost i zajedništvo.. Aktivnost je provedena s djecom vrtićkog uzrasta, u dobi od 4, 5 i  6 godina.Također, djeci su ponuđeni razni materijali za izradu lutkica (Trsatski zmaj, djevojčica Karolina, hobotnica te izrada kulise Trsatske gradine). Odgojiteljice su se upoznale s radom ustanove te izmijenile iskustva s odgojiteljicama i učiteljima iz zemalja partnera u projektu. U cilju razvoja interkulturalnih kompetencija sudionici su posjetili kulturne znamenitosti mjesta Benicarla i Peniscole, te sudjelovali u radionici poznatog umjetnika po imenom J.Caldesa. Zadnji dan boravka bio je rezerviran za posjet Barceloni i njezinim povijesnim i kulturnim znamenitostima.

Susret u Rijeci održao se u svibnju 2018., a tom se prigodom odazvalo 40 sudionika projekta. Sudionici su se upoznali sa znamenitostima našega grada, Nacionalnim kurikulumom ranog i predškolskog odgoja, dobrom odgojno-obrazovnom praksom Dječjeg vrtića Rijeka, a testirale su se i aktivnosti nastale projektom.

MOBILNOST U BELGIJI

U studenom 2017. održan je prvi sastanak u Belgiji, u Libramontu. Odgojiteljice su se upoznale s radom ustanove te izmijenile iskustva s odgojiteljicama i učiteljima. Prezentirale su način rada u Dječjem vrtiću Rijeka, način planiranja odgojno-obrazovnog rada te, u suradnji s partnerima, dogovorile zajedničku formu pisanja pripreme za projekt.

MOBILNOST U ITALIJI

U ožujku je pet odgojiteljica - djelatnica Dječjeg vrtića Rijeka sudjelovalo u mobilnosti u partnerskoj ustanovi, u Italiji. Odredište je bio grad San Giovanni La Punta u podnožju Etne na Siciliji. Cilj mobilnosti bilo je testiranje, provedba aktivnosti slikanja pod nazivom „Moj prijatelj i ja“. Aktivnost je provedena s djecom vrtićkog uzrasta, u dobi od 5 i 6 godina.  Tom su prigodom djeci ponuđeni različiti poticaji kao što su: izrada prirodnih boja, slikanje na grafofoliji, na platnu i na hamerima što je bilo dovoljno da privuče dječju pozornost. Odgojiteljice su se upoznale s radom ustanove te izmijenile iskustva s odgojiteljicama i učiteljima iz zemalja partnera u projektu. U cilju razvoja interkulturalnih kompetencija sudionici su posjetili kulturne znamenitosti kao i gradove Aci Castello, Acireale, Aci Catenu i Cataniu.

Zadnjeg dana boravka posjetili su Nacionalni park Etnu, krater Silvestri na 1986 mnv  te sudjelovali u radionicama na kojima su se upoznali s vulkanima i različitim pokusima. Tokom evaluacijskih sastanaka dogovorene su aktivnosti za slijedeći susret koji će se održati u svibnju, u Rijeci.

MOBILOST U FRANCUSKOJ

Od 14.10. do 19.10.2018.  petero odgojiteljica Dječjeg vrtića Rijeka sudjelovale su u mobilnosti Erasmus + programa u Francuskoj, u mjestu Saint Selve. Tema susreta bila je origami i papier mache u cilju promicanja umjetničkih i humanističkih vrijednosti. Aktivnosti su provedene s djecom u dobi od 3 i 4 godine (papier mache – izrada trsa i grožđa) te s djecom od 6 i 7 godina (origami – kuverte i pisma te avioni).

Različite aktivnosti odvijale su se na različitim lokacijama: od škole i njezina okruženja u Saint Selveu do najveće pješčane dine u Europi Dune du Pilat; u Archachonu, poznatom po uzgoju kamenica i velikim pješčanim plažama; u Bordeaxu, „gradu umjetnosti i povijesti“ s izraženom uličnom umjetnošću (street art) te na rijeci Garonne tijekom vožnje brodom.

Susret djece i odgojitelja/učitelja iz Francuske, Italije, Belgije, Španjolske i Hrvatske omogućio je razmjenu iskustava u odgojno-obrazovnom radu, povezivanje i djelovanje s istim ciljem te dublje upoznavanje i uključivanje u institucijski kontekst u Saint Selveu.

 Mobilost u u Španjolskoj će se održati u svibnju 2019. gdje će se provesti i testirati aktivnost pod nazivom  „glumom do altruizma, osjećajnosti i zajedništva“.

Više informacija o projektu nalazi se na sljedećem linku http://www.comenius2011.com/Comenius_2011/Introduction.html

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Say hello to the world

 

Odgojno-obrazovna skupina djece za rano učenje engleskog jezika iz Podcentra predškolskog odgoja Vežica uključila se u međunarodni projekt naziva „Say Hello to the World“ – „Pozdrav svijetu“ s čijim će provođenjem započeti naredne pedagoške godine, odnosno u rujnu 2017. godine.

Projekt je osnovao FINI zavod Radeče, delo za mlade, iz Slovenije 2011. godine s ciljem upoznavanja djece s drugim kulturama, običajima i jezicima kako bi se stvorile predispozicije za uvažavanje različitosti i prevladavanje stereotipa, predrasuda i netolerancije. Kod djece se želi poticati razvoj empatije i altruizma, poticati odgoj za mir i nenasilno rješavanje sukoba, socijalne i građanske kompetencije, stvaralaštvo i kreativnost, poticati sudjelovanje i uključivanje u različite projekte od najranije dobi te povezivanje s djecom iz drugih dijelova svijeta putem aplikacije „My Hello“, čime se pak potiče razvoj informatičke pismenosti.

Provođenje projekta u jednoj pedagoškoj godini traje otprilike šest mjeseci, a sadrži pet tema, takozvani program „Pet prstiju“:

  1. Javljanje: „To sam ja“
  2. Javljanje: „Ja i moja obitelj“
  3. Javljanje: „Ja i moj vrtić“
  4. Javljanje: „Ja i moje mjesto“
  5. Javljanje: „Ja i moja država“
  6. Javljanje: Zaključak

Nakon svake obrađene teme, održava se video poziv s partnerskim vrtićem u kojem jedni drugima predstavljaju što su proteklog mjeseca radili u skupinama.

Odgojiteljice Iva Šonje i Nataša Rizoniko odlučile su se s djecom iz svoje skupine uključiti u ovaj projekt stoga što su ga ocijenile vrlo kvalitetnim i vrijednim obzirom da se može povezati  s ključnim kompetencijama koje su navedene u Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj, a to su komunikacija na materinjem i stranom jeziku, matematička kompetencija i kompetencije u prirodoslovlju, digitalna kompetencija, učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, inicijativnosti i poduzetnost te kulturna svijest i izražavanje.

Više o projektu možete pronaći na sljedećoj poveznici: http://www.sayhellototheworld.eu