Vilinska bajka

Radionica

VILINSKA BAJKA

Iris Sergo i Sanja Ružić, odgojitelji

PPO PODMURVICE

 

Uz pomoć priče, dijete upoznaje osnovne norme ponašanja, raznovrsna ljudska obilježja i  humane vrednote. Djeca se identificiraju s likovima pa tako pozitivni likovi stvaraju uzore.

Dobro odabrana priča budi i oplemenjuje pozitivne emocije, a pričom se dijete uvodi u svijet knjige i književnosti. U današnje užurbano doba, uz previše izloženosti djece modernoj tehnologiji, priča se sve više gubi iz obitelji te najviše živi u dječjem vrtiću. Pripovijedanjem ili čitanjem priče, bajke ili basne, odgojitelj potiče djecu govoriti, pitati, pripovijedati, prepričavati, opisivati, razgovarati… Pripovijedajući neki sadržaj djeca uče pravilno govoriti, izgovarati pojedine glasove i riječi, uče govoriti u rečenicama, slušati govor drugoga, obogaćuju svoj rječnik novim izrazima, frazama i sl. Dječju maštu treba obogaćivati, davati djeci iskre koje će se razbuktati, koje će biti interpretirane u igri i drugim dječjim aktivnostima. Odgojitelj bira priču, pripovijeda je djeci na primjeren način te uz to koristi i različita sredstva. Najsnažnije sredstvo – medij koji privlači djecu i potiče na slušanje priče te kasnije i prepričavanje je – lutka.

Radionica je osmišljena kako bi se odgajateljima prikazala važnost pripovijedanja priča i bajki za razvoj djeteta, kao i tradicionalni način izrade scenskih lutaka te kako bi mogli isprobati dvije od tih tehnika (filcanje vune i šivanje).

04.04 2019. u PPO-u Podmurvice je održana radionica za odgojitelje DV Rijeka, DV More i DV Sušak. Na radionici je bilo prisutno 19 odgojitelja iako je predviđeni broj bio 15.

Radionica se sastojala od tri dijela: kratak teorijski dio o važnosti pripovijedanja priča i bajki uz power point prezentaciju, zatim prikaz izrađenih scenskih lutaka i poticaja (scena) i treći, radni dio, tijekom kojega su odgojitelji mogli isprobati tehnike ručnog rada, filcanje vune i šivanje te izraditi malu vilu ili lutku za prst.

Odgojiteljice su se aktivno uključile u sve ponuđene sadržaje, komentirale, pitale što ih zanima i na kraju i same napravile jednu lutku po svom odabiru.

Svi evaluacijski listići bili su puni zadovoljnih komentara i pohvala za radionicu i izrađene poticaje, a neke kolegice su izrazile želju za nastavkom radionica s ovom tematikom.