Integracija tjelesnog vježbanja u jaslicama

Uvid u neposredan rad

INTEGRACIJA TJELESNOG VJEŽBANJA U SVAKODNEVNE AKTIVNOSTI DJECE JASLIČKOG UZRASTA

Željka Holjević Cincarević

PPO Drenova

Diskutant: Sanja Margeta, stručni suradnik pedagog

Tijekom prezentacije našeg rada u mlađoj jasličkoj skupini vrtića Drenova, sudionici su vidjeli različite organizacijske oblike i mogućnosti integriranog tjelesnog vježbanja u svakodnevnim aktivnostima, životu i radu skupine. Prezentacija se sastojala od niza aktivnosti ponuđenih djeci u prostoru sobe dnevnog boravka i predsoblja koje je ujedno i zajednički prostor ostalih jasličkih skupina.
Željeli smo pokazati kako u primjerenim i poticajnim uvjetima poznatog prostora djeca usavršavaju prirodne oblika kretanja: skakanje, provlačenje, penjanje, guranje, bacanje, nošenje i prenošenje, svladavanje kosine, puzanje, puzanje u sjedu, svladavanje prepreka te pronalaze svoj individualan i potpuno osoban način za svladavanje navedenih zadataka. U tome je ljepota i značaj našeg pristupa. Zadaci su ponuđeni i isplanirani na način da ih dijete vlastitim znanjima, iskustvima i vještinama svladava na potpuno jedinstven i osobni način i u tome uživa.

Uzimajući u obzir slobodu izbora, individualne interese i potrebe svakog  pojedinog djeteta kao i načelo fleksibilnosti u radu, djeca su u svakom trenutku mogla  odabrati i druge, istovremeno ponuđene poticaje u sobi dnevnog boravka i opet se po želji vratiti nekom od zadataka tjelesnih aktivnosti.
Tijekom refleksije i evaluacije sudionici ( 17) su vrlo motivirano iznosili vlastita iskustva u radu s djecom rane dobi u organiziranju tjelesnih aktivnosti i vrlo su se pozitivno i podržavajuće osvrnuli na viđeno. Pohvalili su način rada odgojitelja te njihov pristup djeci, a  istaknule su vrlo pozitivno i radosno ozračje kao dominantnu karakteristiku.