Integrirano tematsko učenje
Prezentacija
INTEGRIRANO TEMATSKO UČENJA
Tatjana Jurković, Radmila Bezjak, Gorica Simčić, Tamara Ećimović Klić i Darjana Martinović – odgajatelji.
PPO Mavrica, PPO Zvonimir Cviić, PPO Krnjevo
Integriranim tematskim učenjem djeca aktivno uče iz osobnog iskustva i koristeći konkretan materijal na različite načine. Djeca stječu iskustvo međusobnog komuniciranja i suradničkog učenja. Uloga odgojitelja u ovom procesu je pažljivo promatranje djece, uočavanje interesa, planiranje i organiziranje djetetovih aktivnosti te osiguravanje različitih materijala za istraživanje teme. Radost istraživanja i aktivnog učenja doživjeli smo u aktivnostima u našim malim vrtovima na otvorenom i unutrašnjem prostoru vrtića. U aktivnostima iskustvenog istraživanja sudjelovala su djeca četiriju skupina PPO- a „Zvonimir Cviić“, „Krnjevo“i „Mavrica“. Bogatstvo igara i praćenje promjena u odnosima i u okruženju predstavljaju mjerljive pokazatelje kvalitetnog, integriranog, tematskog učenja.
U primjerima PPO Mavrica prikazane su faze tematskog integriranog učenja i dobrobiti ovakvog načina rada za djetetov razvoj. Uz prikazano aktivno planiranje djece i odgojitelja te provedbu istaknut je i važan dio procesa samovrednovanje djece o ostvarenom.
Proljetna šetnja okolinom vrtića potaknula je interes djece PPO Zvonimir Cviić za rast biljaka. Uz razradu plana kako do vrta, raste dječja radoznalost i inicijativnost. Prikazana je velika radost istraživanja i aktivnog učenja koje su djeca i odgajatelji doživjeli u aktivnosti brige o biljkama, sijanja sjemena, zalijevanja, praćenje rasta, uočavanje dijelova biljaka, eksperimenata. Nastale su i male slikovnice, stihovi, društvene igre, što je dovelo do suradničkih igra i uživanja u raznim interakcijama. Prikazali smo koliko je "moćan" mali sobni vrt kojeg čini jedna vaza i koji je nastao dječjom inicijativom.
Raznovrsnim poticajima kod djece PPO Krnjevo došlo je do intergriranog učenja i povezivanja. U tom procesu djecu su imala priliku upoznati nove biljne vrste, razvijati svijest i proširivati znanje o važnim elementima (voda, sunce, zrak, zemlja) za rast i razvoj biljke, stjecati znanja vezano uz biljku i cvijeće (što sve cvijet/ biljka ima, što je cvijetu/ biljci potrebno za rast i razvoj, koji su dijelovi cvijeta/ biljke), razvijati suradničke odnose.
PPO Krnjevo je predstavio primjer iz prakse kako je jedna slikovnica ( priča o domaćim životinjama i mudroj bubamari ) živjela u skupini te među djecom potakla tematsko učenje i kvalitetniju komunikaciju starije i mlađe djece. Djeca su dolazila do novih spoznaja, izmjenjivala su međusobno iskustva i informacije te vježbala uvažavati svakog pojedinca kao ravnopravnog sudionika u aktivnostima.
Kontakt: radmila.bezjak@gmail.com