Kako svakodnevno živjeti inkluziju

Panel- diskusija

KAKO SVAKODNEVNO ŽIVJETI INKLUZIJU

Panelisti : Diana Rački, Linda Frković Lenac, Ljiljana Brašnić, Lidija Nekić, Ema Tadić, Silvana Klajner, Leticija Kolaković, Jelena Jelić Puhalo, Gordana Galić, Petra Kandijaš
Moderator: Lidija Nekić

Panel-diskusija je održana 6.4.2017. u PPO Kvarner. U diskusiji je sudjelovalo jedanaest odgojitelja i pet studentica sa Učiteljskog fakulteta u Rijeci.
Cilj panel-diskusije je bio upoznati sudionike s primjerima inkluzije i integracije u vrtiću te ih potaknuti na diskusiju o tome koliko se uopće zna o inkluziji te može li se ona istinski svakodnevno živjeti.
Sudionici su imali priliku čuti iskustva iz prakse odgojitelja i stručnih suradnika Dječjeg vrtića Rijeka u različitim organizacijskim uvjetima, upoznati brojne izazove s kojima su se suočavali te načine na koje su ih prevladavali. Kronološki je prikazan  prijeđeni put od samih početaka uključivanja djece s poteškoćama u razvoju u Dječji vrtić Rijeka do danas - kada se djeca uključuju u redovne uvjete i ravnopravni su dionici odgojno-obrazovnog procesa u skladu sa svojim mogućnostima.

Diskutiralo se o tome koliko na proces inkluzije utječu stavovi okoline, odgojitelja, roditelja i prostorno-materijalni uvjeti. Svi su bili suglasni da je postignut veliki napredak, ali i da ima još mnogo prostora za djelovanje i daljnji rast. Inkluzija je dinamičan proces koji se neprestano mijenja i razvija te mu se potrebno kontinuirano prilagođavati. Istaknute su dobrobiti za svu djecu, te važnost utjecaja vršnjaka na razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina, a time i na cjelokupni razvoj. Također se naglasio utjecaj  procesa inkluzije  ne samo na dijete nego i na cijelu obitelj, a neposredno i na cijelu zajednicu. Pritom je istaknuta važnost i potreba edukacije stručnjaka, roditelja i šire zajednice te pozitivna iskustva u provedbi UNICEF-ovih radionica „Rastimo zajedno +“ namijenjenih roditeljima djece s teškoćama u razvoju.
U završnoj  diskusiji sudionici su razmijenili svoja promišljanja o budućnosti, promjenama koje bi trebalo uvesti te različitim strategijama unaprjeđivanja ovog procesa. Složili su se da je tema važna i aktualna, te da bi u funkciji učenja ovakav otvoren vid razmjene osobnih iskustava, intervizije i supervizije trebalo provoditi češće i kontinuirano tijekom godine.