Pokreni se, razvijaj se

Okrugli stol

POKRENI SE, RAZVIJAJ SE! - VAŽNOST POTICANJA MOTORIČKOG RAZVOJA U PREDŠKOLSKOJ DOBI - INTERDISCIPLINARNI PRISTUP

Ivana Sošić Antunović (moderator), Gordana Galić, Sanja Margeta, Željana Marić, Katja Kukec, Jasmina Kozlov, Ljiljana Brašnić, Emilija Tadić, Mirela Peić, Sanja Mrgan Simić, Latinka Longin, Silvana Klajner

Predstavnici različitih struka prikazali su na koji način doprinose realizaciji ovogodišnje bitne zadaće, odnosno istražili specifičnosti različitih profesionalnih uloga u stvaranju optimalnih uvjeta na poticanju svakodnevnog tjelesnog vježbanja djece kao važnog dijela njihova cjelovitog  razvoja. Razmijenila su se iskustva i primjeri dobre prakse, raspravljalo se o preprekama na koje se nailazilo i izazovima s kojima se suočavalo te o načinima njihova prevladavanja. Rasprava je pokazala kako svi sudionici smatraju iznimno važnim poticanje djece na svakodnevno kretanje, odnosno organiziranje sustavnog vježbanja u vrtiću, kako bi djeca već zarana stekla zdrave životne navike i zadržala ih u kasnijoj dobi. U navedenoj bitnoj zadaći svi su članovi stručnog tima prepoznali svoje uloge i usuglasili se da jedino zajedničkim djelovanjem mogu realizirati optimalne rezultate u radu s djecom.

Sustavno poticanje tjelesnih aktivnosti bez sumnje pozitivno utječe i na sve ostale aspekte djetetova razvoja: poboljšava djetetovo zdravstveno stanje, pomaže mu u uspostavljanju zdravih socijalnih odnosa, jača djetetove komunikacijske kompetencije, senzibilizira ga za prepoznavanje vlastitih i tuđih emocionalnih stanja te pridonosi razvoju djetetova intelektualnog potencijala. Doneseni su zaključci i smjernice za budući rad, kako bi svakodnevno vježbanje djece postalo standard odgojno-obrazovnog rada. Iz evaluacijskih lista je vidljivo da su sudionici Okruglog stola procijenili temu aktualnom i zanimljivom, a rad dinamičnim. Smatraju da su doznali neke nove informacije koje su ih potaknule na preispitivanje vlastitih stavova te na unošenje promjena u svakodnevni život i rad. Kao posebno zanimljivo ističu izlaganje logopeda o utjecaju tjelesnog vježbanja na razvoj svih moždanih struktura, s naglaskom na funkciju govora i predmatematičkih vještina. Za razliku od sudionika, sami diskutanti u evaluacijskim listama navode kako nisu doznali nove informacije te ih rasprava nije potaknula na mijenjanje stavova, odnosno, prakse. Smatramo da to proizlazi iz njihova solidnog predznanja o temi i iz već formiranih pozitivnih stavova prema poticanju svakodnevnog tjelesnog vježbanja djece u vrtiću. Stoga smatraju temu važnom, a raspravu zanimljivom i poticajnom. Svi se slažu s idejom nastavka rada na ovoj temi na multidisciplinarni način.