Unaprjeđivanje kulture ustanove refleksivnim grupama

Radionica

UNAPRJEĐIVANJE KULTURE USTANOVE REFLEKSIVNIM GRUPAMA

Patricija Vitori i Nataša Slavić Mudrovčić

PPO Rastočine

Diskutant: Patricija Vitori

Broj sudionika: 14

Kultura odgojno-obrazovnih ustanova je relativno nov pojam, a možemo je definirati kao složen konstrukt, multidimenzionalni koncept koji je vidljiv kao sustav znanja, vrijednosti, uvjerenja i ponašanja što ih dijele članovi odgojno-obrazovne ustanove. Promatrajući kulturu opisujemo vrtić jer ona prožima sve dijelove i segmente života u njemu, sve što se u vrtiću događa, kako se događa i način na koji se to radi. Poznaje se po međusobnim odnosima ljudi, njihovom zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na kontinuirano učenje i istraživanje odgojno-obrazovne prakse u svrhu njezina unapređenja.
Sudionici radionice (14) upoznati su s načinom unapređivanja dokumentiranja odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću te kako se refleksivnim grupama unaprjeđuje kultura vrtića. Voditeljice su svoja iskustva prikazale u etapama - od bitne zadaće PPO-a, preko ideje, do stvaranja refleksivnih grupa. Također, sudionici su upoznati sa načinima dokumentiranja (korišteni protokoli), problemima na koje smo naišli i putovima njihova savladavanja te koje su dobrobiti konkretno proizašle za djecu, odgajatelje i vrtić.

Vježbom na radionici uočene su tri različite skupine sudionika (odgajatelji, studentice predškolskog odgoja te studentice pedagogije) te je zanimljivo bilo čuti  njihova iskustva – od potpunog nepoznavanja procesa refleksije i mijenjanja kulture ustanove do iskustva sličnih prezentiranom sadržaju.
Evaluacijski plakat  kazuje da je radionica bila vrlo korisna zbog prikaza prakse, proširivanja znanja o protokolima te objašnjenja što zapravo čini kulturu vrtića i zašto je ona važna.  Jedno od evaluacijskih pitanja bilo je Koliko vam novostečena znanja-iskustva mogu pomoći u daljnjem radu? na što su kolegice dale povratnu informaciju kako žele i same  koristiti ponuđene protokole , prenositi stečeno znanje drugim kolegicama te osnaživati mlađe kolegice u procesu vođenja refleksivnih grupa.