Uporaba rekvizita od prirodnih materijala
Prezentacija, izložba i radionica
UPORABA REKVIZITA OD PRIRODNIH MATERIJALA U DJEČJIM TJELESNIM AKTIVNOSTIMA
Suzana Srića, Iva Laco, Snježaan Troha i Laureta Španjol
PPO BULEVARD
Moderator: Ivana Sošić Antunović
Prirodni su materijali sastavni dio odgojno-obrazovne prakse u našem vrtiću u kojem se provodi redovni program obogaćen elementima Waldorfske pedagogije. Oni omogućavaju prikupljanje informacija o neposrednom okruženju, upoznavanju i spoznavanju prirode. Rekviziti su potakli djecu na isprobavanje i neprekidno istraživanje kako bi postigla svoj cilj u svladavanju različitih vještina prirodnih oblika kretanja. Tijekom prikupljanja materijala i uporabom rekvizita u tjelesnim aktivnostima, djeci je omogućeno kretanje kao najprirodniji način razvoja grube motorike. Također, aktivnosti s prirodnim materijalima potiču razvoj fine motorike. Upotreba prirodnih materijala u kontekstu dječjih tjelesnih aktivnosti pokazala se kao nepresušan izvor nadahnuća, poticaj djeci na traženje novih, originalnih načina igre te ujedno razvoj ekološke osjetljivosti.
Suradnja s roditeljima omogućila je bogaćenje materijalnog okruženja; na kreativnoj radionici izrađeni i sakupljačkim aktivnostima donirani poticaji pridonijeli su unaprjeđenju kvalitete provedenih aktivnosti. Na radionici su tehnikom mokrog filcanja izrađene lopte kojima su naknadno dodane trake od svile, satenskih traka i krep papira. Tako je nastala Lopta kometa.
U ovom izlaganju odgojiteljice PPO Bulevard upoznale su sudionice s činjenicama o kvaliteti prirodnih materijala, dobrobiti njihove uporabe za poticanje dječje kreativnosti te razvijanje prirodnih oblika kretanja. Svila, drvo, pamuk i vuna samo su neki od korištenih materijala za izradu rekvizita. Lopta kometa izazvala je posebno zanimanje prisutnih kolegica. Uslijedila je kraća rasprava o dosadašnjim iskustvima i želji kolegica o nastavku pohađanja kreativnih radionica za odgojiteljice. Nakon razgledavanja izložbe prešlo se na upotrebu pripremljenih rekvizita. U završnom dijelu sudionice su imale priliku u kreativnoj radionici izraditi Vjetren trake.
Bilo je devetnaest sudionica koje su u evaluacijskim listićima dale povratnu informaciju o prezentiranom sadržaju potvrđujući kvalitetnu pripremu, aktualnost teme primjenjive u odgojno-obrazovnoj praksi koja nudi nova znanja te u većoj mjeri odražava primjenu kritičkog mišljenja. Naposljetku, ukupni utisak ocijenjen je najvišom ocjenom.
Kontakt: Suzana Srića, mag.praesc.educ:suzana.srica@gmail.com